reklama

Bezhraničná arogancia úradnej moci.

Dovolať sa spravodlivosti na Slovensku je niekedy nemožné. Vieme o tom hlavne tí čo máme s tým osobné skúsenosti. Niekedy to asi inak nejde, proste pritvrdiť a určitým spôsobom zobrať spravodlivosť do vlastných rúk. Už asi nastal

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Cez pozemky ktorých som podielový spoluvlastník je dlhšiu dobu postavený asfaltový chodník ku ktorému bol neskôr pristavený chodník z betónových tvárnic. Tieto chodníky využívajú hlavne občania Zlatých Moraviec pri ceste do práce. Po viacnásobnej písomnej komunikácii s Mestom Zlaté Moravce mi uviedli, že na tieto chodníky sú stavebné povolenia a slúžia ako verejnoprospešná stavba. Pri mojom zisťovaní som zistil, že stavebné povolenia, ktorými sa obhajovalo Mesto Zlaté Moravce sú na iné stavby a nie na pozemky, ktorých som spoluvlastník. Žiadali sme (ako rodina) Mesto Zlaté Moravce z titulu, že užívajú naše pozemky aby nám platili nájomné. V odpovedi sa uvádza, že nájomné platiť nemusia, poukazujúc na dva paragrafy ktoré im vyhovovali z jedného zákona ktorý ich toto oprávňuje ale ďalšie dva paragrafy nespomenuli, že musia túto vec riešiť formou pozemkových úprav a o tieto úpravy má požiadať vlastník stavby. Pripomínam, že tento zákon je v platnosti viac ako sedem rokov ale Mesto Zlaté Moravce sa tvári ako mŕtvy chrobák. Vyzval som Mesto Zlaté Moravce aby požiadali príslušný pozemkový úrad o vykonanie týchto úprav. Z určitým odstupom času mi odpovedali, že sú v tejto veci v rokovaní s príslušným pozemkovým úradom. Po trinástych mesiacoch po doručení odpovede som žiadal pozemkový úrad či ich Mesto Zlaté Moravce požiadalo o vykonanie pozemkových úprav. V odpovedi sa uvádza, že Mesto Zlaté Moravce ich nepožiadalo o vykonanie pozemkových úprav. Listy ktoré sú odosielané z Mesta Zlaté Moravce vybavuje Ing. Peter Kmeť. Typické komunistické. MY môžeme všetko. Musím uviesť, že v zákone o správnom poriadku sa uvádza, že správny orgán má poskytnúť také informácie aby občan neutrpel ujmu. Je pre mňa neprijateľné aby takýto ... ,pracovali a boli platený z našich daní a pritom pracujú proti nám. V určitom zmysle som ich zamestnávateľom kde ma zamestnanec podvádza. Týmto dávam súdruhovi Ing. Petrovi Kmeťovi výpoveď a pokiaľ bude naďalej pracovať na mestskom úrade v Zlatých Moravciach odmietam Mestu Zlaté Moravce platiť akékoľvek dane, ( Žiadne zdanenie bez zastúpenia. ) alebo súdruh Kmeť počká až niekomu dôjde trpezlivosť a za golier ho vyhodí z úradu von.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Dožadoval som sa aj na Okresnej prokuratúre v Nitre o spravodlivosť dokladujúc to fotokópiami komunikácie s Mestom Zlaté Moravce ako porušuje Mesto Zlaté Moravce zákon. Prokurátor okresnej prokuratúry mi odpísal, že nerozumie môjmu podaniu. Odpísal som mu, že som ochotný sa osobne dostaviť a celú vec mu vysvetliť. Odpovedal mi, že vec odkladá.

 Obrátil som sa aj na políciu aby predmetné chodníky uzavrela nakoľko nespĺňajú všetky podmienky, ktoré sú potrebné k zhotoveniu takejto stavby. Polícia to postúpila Mestu Zlaté Moravce. Zákon ako aj zdravý ľudský rozum nám hovorí, že sťažnosť sa nemôže postúpiť tomu orgánu na ktorý sa sťažujeme. Tak som sa obrátil na inšpekciu Ministerstva vnútra so sťažnosťou na postup polície. Táto to postúpila na Prezídium policajného zboru a odtiaľ to bolo poslané na políciu na ktorú som sa sťažoval. Od týchto policajtov mi prišla odpoveď, že postupovali v súlade so zákonom. Sami seba by predsa nepotrestali. Verejná či štátna správa sa navzájom očistí a TY občan len plať dane a poslúchaj!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na tieto pozemky som umiestnil asi pred pol rokom tabule s nápismi Súkromný pozemok vstup zakázaný! Dopočul som sa, že poslanci komisie pre správu majetku Mesta Zlaté Moravce mali z toho posmech. Pred necelými tromi mesiacmi som na tieto chodníky vysypal hnoj so súhlasom aj iných spoluvlastníkov. Podotýkam, že tieto pozemky sú evidované ako orná pôda. Ornú pôdu treba predsa hnojiť. Nasledujúci deň bol tento hnoj na príkaz mestskej polície odstránený. Je absurdné aby na mojich pozemkoch niekto manipuloval s mojím majetkom, bez môjho súhlasu a bez celkového zistenia skutkového stavu veci. Nedopustili sa náhodou títo policajti zneužitia právomoci verejného činiteľa? Neviem ako by reagovali keby boli obmedzované ich ľudské ,občianske či vlastnícke práva? Nech si skúsia situáciu obrátiť. Napríklad v USA by pochodili viete ako. Obrátil som sa osobne aj na primátorov Mesta Zlaté Moravce Petra Lednára, Serafínu Ostrihoňovú, Martu Balážovú a nakoniec na Dušana Husára. S posledným menovaným som sa snažil nájsť spoločnú dohodu 14.06.2016 na mestskom úrade v Zlatých Moravciach. Predložil som mu nejaké návrhy a jedna z jeho odpovedí bola, že musí hájiť záujmy mesta a že sa mi ohlási do dvoch týždňov. Doteraz sa neozval. Názor si urobte sami. Drvivá väčšina chodníkov a ciest v Zlatých Moravciach je postavená bez stavebných povolení a dosť na súkromných pozemkoch. Skúste si obyvatelia Zlatých Moraviec odmerať Vaše pozemky a porovnať to s rozlohami za ktoré platíte daň či je jedno s druhým v súlade. Vyzval som Mesto Zlaté Moravce aby tieto chodníky odstránili nakoľko sa tu jedná o neoprávnenú stavbu. Pokiaľ sa nedokážeme spolu dohodnúť tak pristúpime ako jeden z viacerých vlastníkov k odstráneniu tejto neoprávnenej stavby a písomné súhlasy niektorých ďalších spoluvlastníkov už mám. Prosím o pochopenie a porozumenie obyvateľov Zlatých Moraviec môjho počínania veď ani Vám by sa nepáčilo keby Vám napríklad nasťahovali do bytu neprispôsobivých ľudí a museli by ste sa o nich bezodplatne starať alebo by Vás iným spôsobom bezodplatne obmedzili na Vašich ľudských, občianskych alebo vlastníckych právach. Nedokážem si predstaviť ako by reagovalo Mesto Zlaté Moravce keby som si postavil na verejnom priestranstve stánok a odmietal im za to platiť nájomné. Ústava SR nám v článku 20 zaručuje pokojné užívanie majetku. Úlohou vzniku štátu s jeho zložkami bola ochrana obyvateľstva. Dnes sa nám natíska otázka kto nás ochráni pred aroganciou štátnej či úradnej moci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V podstate nemám nič proti veciam ktoré majú slúžiť k dobru ľudí ale za splnenia morálnych a etických noriem. No a Vám obyvatelia Zlatých Moraviec len toľko aby ste pri nadchádzajúcich voľbách dôkladnejšie vyberali svojich zástupcov ktorí budú mať záujem problémom predchádzať a riešiť ich aby nevznikali podobné situácie.

Anton Berczy

Anton Berczy

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som externý študent politológie. Snažím sa o dosiahnutie spravodlivosti v prípade kde mojej starej matke boli proti jej vôli a bez akejkoľvek náhrady na základe zákona č. 46 / 1948 Zb. odobraté pozemky a súčasný systém nemá záujem tento problém riešiť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu